connyenjean-canada2017.reismee.nl

Schiphol - Toronto

Rond 6.00 uur weer wakker. Even lekker douchen en dan op ons gemak ontbijten. We hoeven pas om 8.30 uur de shuttle te nemen naar Schiphol.

Het ontbijt is heerlijk en uitgebreid. Zelfs om 7.00 uur is het al behoorlijk druk. Na het ontbijt worden de spullen weer in het koffer gedaan en checken we uit. We zijn blij dat we de shuttle gereserveerd hebben, want er staan behoorlijk wat mensen te wachten en er kunnen maar 16 personen mee.

Op Schiphol loopt alles vlotjes. Nadat we door alle controles heen zijn, gaan we naar de gate om daar ca. 1,5 uur te wachten voordat we kunnen “boarden”.

De vlucht duurt (voor ons gevoel) lang. Om ons heen zitten mensen die dezelfde reis geboekt hebben. We zullen hen de eerste dagen geregeld tegenkomen in Toronto. De koppels waar we een gesprek mee hebben, gaan allemaal met de camper de route maken die wij in 2013 hebben genomen.

In Toronto loopt het niet zo snel. We moeten lang wachten op de koffers. Als we bij AVIS de auto willen ophalen, moet deze nog van een andere locatie worden opgehaald. En tot slot is onze reservering (en ook van meerdere medereizigers) niet bekend in het Comfort Inn Hotel. Het duurt dus wederom even, maar dan wordt er toch een kamer geregeld. Rond 17.00 uur (plaatselijke tijd; dus 23.00 uur Nederlandse tijd) zijn we op onze hotelkamer.

Het hotel heeft gelukkig een restaurant, dus we hoeven niet meer te gaan zoeken. Bij het avondeten treffen we een echtpaar uit Beek. Zij attenderen ons erop dat we bij de camperverhuurder vooraf kunnen inchecken. We kunnen dan zien welke camper voor ons gereserveerd is. We hebben geluk! Ook deze reis gaan we met een X-large exemplaar. Dit betekent een aparte slaapkamer, aparte douche en apart toilet. Met andere woorden: WEER een APPARTEMENT op wielen.

Om 20.30 uur liggen we in bed. In Nederland is het nu dus 2.30 uur. We zijn dus bijna de klok rond wakker. Tijd om te gaan slapen.

Manon

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Jammer dat het stroef is begonnen bij het hotel, maar wel weer geluk met de camper! Geniet ervan! X