connyenjean-canada2017.reismee.nl

Christina Lake - Jaffray

Rond 7.00 uur samen wakker. Schijnbaar hebben we nu het ritme te pakken.In de camper is het 10 ?C, dus de kachel wordt weer aangezet. Vanaf onze campingplaats zien we het “Christina Lake” beneden liggen. Vandaag proberen we kilometers te maken. Jammer, want het is prachtig zonnig weer.

Aan de omgeving kun je zien dat we richting de Rocky Mountains rijden. Het wordt bergachtig en overal bomen. Rond 11.15 uur snakken we naar een kopje koffie en stoppen we bij Lost Creek Rest Area. Er staat een bankje bij een kabbelend riviertje. We besluiten om ook maar meteen een boterham te eten, anders moeten we over een half uur weer stoppen.

Om 12.30 uur vervolgen we onze weg. Het is bergachtig. Het ene moment rijden we op een hoogte van 553 meter en even later op 1775 meter. Hier spotten we dan ook de eerste sneeuw. Omdat we vandaag alleen maar afstand afleggen, maken we wat foto’s vanuit de camper.

Onderweg passeren we een tijdslijn. Dit houdt in dat we 1 uur vooruit gaan. We hebben dus nu een tijdsverschil van 8 uur terug ten opzichte van Nederland. Jean heeft gisteren al een provinciale camping uitgezocht in de buurt van Jaffray. We arriveren rond 17.30 uur op Kikomun Campground en hebben een schitterende plek aan het Lake Koocanusa. In totaal hebben we nu 563 mijl (= 906 km) gereden. Vandaag hebben we een afstand van 366 km afgelegd. Morgen nog ca. 220 km en dan zijn we in Waterton National Park.