connyenjean-canada2017.reismee.nl

Skookumchuck - Radium Hotsprings

Het belooft weer een prachtige dag te worden. Het is koud (ca. 2 ?C) maar het zonnetje komt al op. Vanochtend kunnen we nog ontbijten, maar dan is onze voorraad op. Rond 8.50 uur vertrekken we van de camping en rijden langs Premier Lake. Een wolk hangt vlak boven het water en dat nodigt weer uit om foto’s te maken. We genieten weer van het uitzicht onderweg richting Radium Hotsprings.

Rond 12.00 uur zijn we bij het visitors centre. We herkennen het meteen. In 2013 zijn we hier ook gestopt om informatie op te vragen. Toen lagen er een aantal “bighorn sheep” onder een boom. Als je ze ziet, denk je niet meteen aan schapen, maar aan een groot hert.

De vorige keer zijn we door Kootenay National Park gereden, maar dit keer willen we ook gaan hiken. In het visitors centre informeren we naar 2 lange routes, de Sinclair Creek richting Kinderslay Pass of Floe Creek naar Floe Lake.

Omdat we maar met z’n tweeĂ«n zijn, krijgen we het advies om niet naar Kinderslay Pass te gaan omdat in dat gebied de beren leven. Om deze trail te lopen moet je minstens met 4 personen zijn.We nemen het advies graag ter harte en besluiten om morgen de trail naar Floe Lake te nemen. Heen en weer is dit 21 km. Het grootste gedeelte is het voornamelijk vlak, maar het laatste stuk moet een behoorlijke klim zijn. Dit keer eerst een camping reserveren omdat het hier veel drukker is. De keuze valt op Redstreak Campground.

Vandaag willen we ook nog even lopen en gaan naar Kimpton Creek Trail. Het blijkt een vrij vlakke route te zijn door een dichtbegroeid bos. Dus geen mooie uitzichten. Na 1,5 km draaien we om. We proberen het wel op een andere plek. We gaan even bij Olive Lake kijken. Dit heldere ondiepe meertje wordt gevoed door bronnen. Langs het water ligt een houtpad dat naar uitkijkplatforms leidt. Na 15 minuten zijn we weer terug bij de camper.Dan nog maar even naar Radium Hot Springs Mineral Pools. We zijn een desillusie rijker. Dit blijken gewone zwembaden te zijn, een koel bad van 29 ?C en een warm bad van 39 ?C. Het water is afkomstig uit minerale bronnen.

Bij de ingang van het zwembad begint de Sinclair Canyon Trail van 3,2 km enkel. Dit is nog haalbaar vandaag, dus nog maar een poging wagen. Het is gek hoe je bepaalde dingen ervaart, maar deze trail valt meteen in de smaak. We zijn amper op weg en zien een kudde “bighorn sheep”. Ze houden ons scherp in de gaten, maar we krijgen gelukkig de kans om ze vast te leggen met onze camera.

’s Avonds kijkt Jean op de Garmin. We hebben vandaag 7 km gelopen in 3 uur en 20 nimuten.

Ton en Manuela

Goedemiddag hier dan eindelijk een berichtje van Ton en mij. thuis is de computer gecrashed . Wij zijn nu aan het appelgebak bij Leo en Francien. Dus stuur ik jullie vanuit hun een berichtje. Leuk om jullie verhalen weer te lezen. We wensen jullie vanuit het regenachtige Nederland van ons viertjes nog een leuke tijd. Leuk om jullie verhalen te lezen.
veel liefs van Ton, Manuela en Leo en Francien xx

Ilse

Geweldige schrijfster en je Conny. Alsof ik het zelf meemaak. Prachtige natuur!