connyenjean-canada2017.reismee.nl

Lake Louis - Golden

Gisteren hebben wij ons voorgenomen om vandaag een rustdag in te lassen.

Als we ’s ochtends wakker worden dan ziet alles er weer anders uit. We hebben natuurlijk nog steeds geen water, maar denken nu in oplossingen!

Als eerste gaan we naar het visitors centre in Yoho National Park. Vanwege het tijdsverschil van 1 uur is het kantoor van Four Seasons nog niet open. Het visitors centre heeft wifi, dus we maken daar even gebruik van om de verhalen te uploaden.

We zien nieuwe berichten van Francien, Marlies en Diana. Het is leuk dat iedereen zo “meereist”.Jammer genoeg lukt het niet om op de ontvangen reacties te reageren. De verhalen en foto’s plaatsen is geen probleem, maar een reactie sturen wil niet lukken.

Als we naar Manon een berichtje sturen of ze tijd heeft voor te skypen, dan krijgen we het volgende antwoord van haar: “Umhhhh et is vrijdagavond”. En vervolgens stuurt ze een foto van haar en Dirk. Daar hadden we even niet aan gedacht (ha, ha,…..), werk en gevoel voor dagen zijn we hier even kwijt. Dat was ook de bedoeling van deze reis.

Omdat we nu internet hebben, komen ook de mails binnen. Jean heeft een bericht ontvangen van WRC Reizen, dat mijn telefoon gevonden is. We moeten wat gegevens doorsturen naar AVIS en dan wordt de telefoon naar Nederland verzonden. Jammer, dus toch geen nieuwe (ha, ha,….).

Rond 10 uur plaatselijke tijd proberen we weer Four Seasons te bereiken. Wederom krijgen we een antwoordapparaat. Deze keer spreken we in en gaan naar de webpagina en laten ook daar een bericht achter. Niet veel later belt Willem Kok (vestigingmanager van Nederlandse afkomst). Jean spreekt met hem af dat hij uitzoekt wie ons kan verder helpen en Jean zal nog contact met hem opnemen zodra we op een campground zijn en alles nogmaals gecontroleerd hebben.

De volgende campground is echter in de buurt van Golden. Op de weg ernaar toe passeren we Lake Emerald en Natural Bridge. Deze willen we allebei zien, dus moet Golden nog even wachten.

Natural Bridges is prachtig. Kijk maar naar de foto’s. Alles wat er te zien is ligt vlak bij de parkeerplaats.Ook Lake Emerald is schitterend. Dit meer is vergelijkbaar met Lake Louis. Een heel mooi turquois blauw meer. Ondanks het feit dat we (vooral ik) ons hadden voorgenomen om vandaag geen meter te lopen, kunnen we de verleiding niet weerstaan en lopen de route van 6,1 km rond het meer. Dit is een eenvoudige route met weinig tot geen hoogteverschil met prachtige uitzichten. In het begin voelen we nog wat stijfheid van gisteren. Maar als de spieren opgewarmd zijn, voelt het goed om even te bewegen.

We staan wel versteld van de drukte. In het voorjaar van 2013 was (bijna) geen mens te bekennen bij Lake Louis. Nu is het (bij Lake Louis en omstreken) een mierenhoop. Met bussen vol toeristen  komen mensen naar Lake Emerald. Alleen op de route om het meer kunnen we deze mensenmassa even ontlopen. Hopelijk wordt het wat minder druk als we morgen naar Glazier National Park gaan.Vlak voor Golden nemen we de eerste campground die we kunnen vinden. Dit is Whispering Spruce Campground and RV. Met full hookup en internet kunnen vandaag verder. Jean kijkt nog eens alles na met betrekking tot het water, maar komt tot dezelfde conclusie. Geen waterdruk zonder rechtstreekse aansluiting.

Nadat we dit nogmaals bij Four Seasons hebben gemeld, ontvangen we even later een telefoontje met de mededeling dat er morgen iemand beschikbaar is in Revelstoke die hopelijk ons probleem kan oplossen.

Na het eten en een HEERLIJKE douche, een glaasje wijn en naar bed.

Francien

Emerald Lake, je gelooft toch niet dat dat echt is als je het ziet of niet?