connyenjean-canada2017.reismee.nl

Nakusp - Kaslo

Als eerste wordt ’s ochtends nog eens via skype contact opgenomen met opa en oma. En ja hoor, deze keer lukt het. Al gauw zitten we met een kopje koffie wat te babbelen. Vanuit een ooghoek zie ik “iets wat lijkt op een grote kat” over de camping lopen en snap mijn fototoestel om dit vast te leggen. Al gauw is het dier verdwenen. Zou het een cougar geweest zijn? Straks maar even melden bij de eigenaren van de campground.

Als we na het eten de foto van de kat aan Mike laten zien, dan reageert hij in eerste instantie met: “I think it is the housecat”. Hij twijfelt echter omdat de vorm van het hoofd wat anders is. Omdat ze pas 1 maand geleden in dit gebied zijn gaan wonen, wil hij toch graag uitzoeken welke kat het geweest kan zijn. We spreken af dat ik een foto naar hun mail en als zij weten wat het is, dan sturen ze ons ook een bericht.

De laptop wordt opgestart en de mail voorbereid. Nog even de foto inladen en dan……. zie ik pas dat het de “HOUSECAT” is. Op de computer is duidelijk te zien, dat het om een gewone kat gaat (ha, ha). Met enige schaamte dan maar even terug naar Mike en Christy. Zij zien de humor er wel van in en wensen ons een goede reis verder.

Niet ver van de camping is het begin van de trail naar “Vicky’s View”. Het is maar 1,5 km lopen tot het uitzichtspunt. Er staat een bank in het zonnetje en we genieten van het uitzicht. Even later komen nog 4 personen van het uitzicht genieten. Het is leuk om steeds weer andere mensen te ontmoeten. Ze wonen in Ontario en “the roots” van 1 van hun liggen in Friesland. Zijn vader is als jongen van 17 jaar met het hele gezin naar Canada geëmigreerd. Net zoals gisteren is er een gastenboek, waarin we een bericht achterlaten.

De rest van de dag rijden we verder op onze route en eindigen in Kaslo. Het is een leuk stadje met historische gebouwen. We staan vannacht op Kaslo Municipal Campground met full hookup en internet.