connyenjean-canada2017.reismee.nl

Toronto - Abbotsford

We slapen goed, maar hebben nog steeds wat last van het tijdsverschil van 6 uur. Vandaag vliegen we door naar Abbotsford (nabij Vancouver). Dit betekent dat er nog eens 3 uur tijdsverschil bijkomen.

Omdat we niet van het Canadese ontbijt houden (spek, eieren, pannekoek, worstjes en zoet) hebben we, net zoals gisteren, brood met beleg gekocht in de supermarkt. Op de kamer hebben we een koffiezetapparaat, dus we genieten van een lekker ontbijtje op bed. Daarna worden de koffers ingepakt voor vertrek.

Als we bij het hotel vertrekken, is het wederom een prachtige dag. Na ca. 15 minuten arriveren we bij het vliegveld en leveren we de auto in bij AVIS. Daarna inchecken en door de douane. Alles verloopt soepel totdat…… we onze spullen in de bakken moeten leggen. Bij de douane blijkt dat ik (Conny) mijn telefoon niet kan vinden. Deze is vermoedelijk in de auto blijven liggen. We zijn echter al door de douane en kunnen niet meer terug. Een vriendelijke mevrouw stelt ons gerust. Zij adviseert om “even” naar AVIS te bellen en dan komen ze de telefoon wel “even” brengen.

Zo gezegd, zo gedaan. We proberen contact op te nemen, maar krijgen alleen een ingesproken bandje met een keuzemenu. Zoals wij het begrijpen, moeten we allerlei nummers doorgeven en worden we binnen 2 DAGEN teruggebeld. De teleurstelling is waarschijnlijk van onze gezichten af te lezen. Er komt een medewerker van de luchthaven naar ons toe en vraagt of hij ons kan helpen. Wij vertellen ons verhaal en hij probeert namens ons contact op te nemen met AVIS. Maar bij optie 4 (Lost en Found) krijgt hij natuurlijk ook hetzelfde ingesproken bandje, dus probeert hij het bij EMERGENCY! De medewerker van AVIS deelt hem mee dat we een mail moeten sturen met alle gegevens en dan zullen zij op korte termijn reageren. We worden dus met een kluitje het riet ingestuurd.

Een internetplek is niet zo snel gevonden, maar Jean vindt een formulier voor “Lost en Found” bij AVIS op zijn telefoon. Met moeite wordt alles ingevuld (klein scherm van telefoon) totdat hij de locatie moet doorgeven waar de auto is ingeleverd. Dit is een keuzemenu en er staan alleen maar AMERICAANSE locaties in. Toronto staat er dus niet tussen en als we dit openlaten, weigert het programma om de mail te versturen.

Dat gaat dus lekker! Als laatste redmiddel nemen we contact op met WRC Reizen. Zij zullen contact opnemen met AVIS en uitzoeken of de telefoon gevonden is. Ondanks het feit dat we nu nog in Toronto zijn, zullen we toch moeten afwachten en verder reizen. Mochten ze de telefoon niet terugvinden is dat geen ramp. Het is een oud ding, maar het vervelende is dat er zoveel informatie in staat die je nu niet meer ter beschikking hebt.

Rond 13.10 uur gaan we de lucht in en rond 15.00 uur (plaatselijke tijd) landen we in Abbotsford. Het is een klein vliegveld (vergelijkbaar met Maastricht). De temperatuur is hier een stuk lager maar toch zeer aangenaam (in Toronto 28 ?C en in Abbotsford 18 ?C). De koffers zijn snel ter plekke en buiten staat een busje van Four Seasons klaar om ons naar de camper te brengen. Het is 5 minuten rijden, dus we zijn al snel ter plekke. Alle campers staan netjes op een rij voor vertrek. 8X Large en 2x X-Large. Ze hebben zelfs voor broodjes en koffie gezorgd, waar iedereen graag gebruik van maakt. Het zijn stuk voor stuk vriendelijke en behulpzame medewerkers en het in orde maken van de papieren gaat op een zeer rustige en vooral duidelijke manier.

Onze X-Large camper is nog beter dan de vorige keer. Deze keer heeft hij zelfs een slide-out waarmee je een zee van ruimte creëert. Rond 17.30 uur rijden we bij Four Seasons weg. Nu moeten we nog boodschappen doen en een camping vinden. We hebben het advies gekregen om bij Safeway in Chilliwalk boodschappen te doen. Dit ligt op onze weg richting Hope. De eerste boodschappen doen neemt altijd wat tijd in beslag omdat je veel nodig hebt.

Als we de parkeerplaats oprijden, zien we nog een camper staan. In de winkel blijken het Jack en Sylvia uit Den Bosch te zijn. Zij hebben al een camping gevonden om te overnachten, dus wij hoeven niet meer te zoeken en nemen ook de Rainbow Ranch RV Park bij Bridal Falls. Op de weg ernaar toe is het al donker. Dit is ook weer een ervaring apart. De vorige keer hebben we alleen overdag gereden. Maar zoals bekend, is in Canada alles groot en ruim en zetten we de camper zonder problemen op zijn plaats.

Als we de dag nog eens evalueren dan concluderen we dat deze met vallen en opstaan is verlopen.

Vallen = slechte service van AVIS

Opstaan = super service van Four Seasons

Rond 22.00 uur (plaatselijke tijd) liggen we in bed. Het was weer een lange dag. Vanaf morgen begint het relaxen!