connyenjean-canada2017.reismee.nl

Abbotsford - Osoyoos

Vandaag is de grote dag van Laurens en Hanny aangebroken. Vanaf nu gaan ze samen als de heer en mevrouw Storms door het leven.

Hanny en Laurens, van harte gefeliciteerd en in gedachten zijn we bij jullie!

Om 5.00 uur in de ochtend ben ik klaarwakker. Omdat we dit eerste stuk de vorige keer al hebben gezien, proberen we vandaag wat kilometers te maken, dus Jean kennende houdt hij zich nog even slapende en blijft nog even liggen. Dit geeft mij de gelegenheid om het verhaal van gisteren op papier te zetten.

Rond 6.00 uur is Jean ook al boven water. Het is fris in de camper (14 ?C) dus lekker de kachel aan. Als we Jack buiten de camper zien, nodigen wij hun uit om een kopje koffie te drinken voordat we allemaal onze weg gaan vervolgen. Zij zijn van plan om de route te nemen die wij in 2013 hebben gedaan, dus na vandaag zullen wij hun waarschijnlijk pas weer in het Sandman Hotel in Vancouver ontmoeten. Na wat gezellig babbelen en uitwisselen van e-mailadressen nemen we afscheid.

Het is wederom heerlijk weer. Het zonnetje schijnt en we genieten van het uitzicht onderweg. Rond 12 uur zijn we in de buurt van Lightning Lake. Omdat we toch even willen stoppen voor te eten, verlaten we de highway 3 en stoppen bij het meer. In 2013 hebben we erom heen gelopen. Als we uit de camper stappen valt 1 ding meteen weer op……de rust en vooral STILTE! Heerlijk.

Onderweg komen we tot de ontdekking dat de stekker van onze omvormer kapot is. We hebben geluk. Als we bij een informatiepunt in Princeton informeren, dan blijkt dat er een winkel voor auto-onderdelen naast ligt. Met een beetje hulp van de winkelmedewerker lukt het om een nieuwe stekker aan de kabel te maken en kunnen we onze omvormer weer gebruiken.

De weg die we vervolgen loopt door een wijngebied. Overal langs de weg zie je stukken grond met boompjes, die volhangen met fruit. Rond 17.00 uur stoppen we op Island View RV Resort in Osoyoos. We hebben vandaag 301 km gereden. Zodra de camper geparkeerd staat, kan ik voor de eerste keer koken. Jean maakt buiten wat foto’s en ik hoor dat hij al contact heeft met de buren. Ze bewonderen hem vanwege het goed en gemakkelijk inparkeren van de camper. Vandaag staat groentesoep, aardappels, zalm en Belgische Andijvie (Canadese benaming voor witlof) op het menu.

Na het eten is Jean met de route voor morgen bezig en ik met de foto’s. Het verhaal is weer wat voor morgenvroeg, want om 21.30 uur kan ik mijn ogen niet meer openhouden. Waarschijnlijk nog last van het tijdsverschil. De camping heeft wel wifi, maar deze kun je alleen gebruiken bij de receptie. Dus het uploaden moet ook wachten tot morgenvroeg.