connyenjean-canada2017.reismee.nl

Niagara Falls

Vandaag gaan we naar de Niagara Falls. Het is een route van ca. 120 km vanaf ons hotel, die voornamelijk bestaat uit het volgen van de Queen Elisabeth Hyway oftewel Queens Way (afk. QEW). Ondanks dat we vroeg vertrekken is het al behoorlijk druk op de weg. Na ca. 1,5 uur arriveren we bij de watervallen.

De Niagara Falls is de benaming van drie watervallen langs de grens tussen de Canadese provincie Ontario en de Amerikaanse staat New York. De watervallen in de Niagara-rivier vormen een indrukwekkend watergeweld en worden tot de zeven natuurlijke wereldwonderen gerekend. Ongeveer 90% van het water stort via de hoefijzervormige Horseshoe Falls naar beneden. Aan zowel de Canadese als Amerikaanse zijde ligt een stad met de naam Niagara Falls. Een brug verbindt beide zijden met elkaar.

Het is zeker de moeite waard om de watervallen te bezichtigen. Jammer dat het zo touristisch is. Aanvankelijk waren we van plan om met de boot naar de watervallen te varen, maar dit lijkt ons niet zo spectaculair. Er hangt zo’n nevel van mist dat je ook geen foto kunt maken zonder dat de camera nat wordt. In plaats daarvan gaan we naar de top (160 meter) van de Skylon Tower. Van hieruit heb je een mooi uitzicht en worden natuurlijk de nodige foto’s genomen.

Rond 16.30 uur zijn we blij dat we weer in het hotel zijn. We zijn het wederom eens met elkaar. We zijn geen “stadsmensen”. Gelukkig nog maar 1 dag in Toronto en dan kunnen we de camper ophalen.

Francien

Oh wat een bekende beelden, we voelen ons helemaal daar.
Waar komt dat water allemaal vandaan dachten we toen we daar stonden.
Ongelofelijk hé.
Lekker gegeten in Hard Rock? Als je daar eens gaat dan de chicken wings medium spicy proberen.
MMMM.
We volgen ook een reisverhaal van een nicht van Leo in Zuid-Afrika dus we zitten ook daar volop in de reis.
We zijn vanuit ons huisje 2 geweldige reizen aan het herbeleven.
groetjes
Leo en Francien

Ilse

Prachtige eerste foto's! Benieuwd naar het vervolg..