connyenjean-canada2017.reismee.nl

Golden - Revelstoke

Als we ’s ochtends wakker worden, zien we een bericht van Manon met de vraag of we nog wakker zijn om te skypen. Dit was dit niet het geval en als we een bericht sturen of zij op dit moment kan skypen, lukt dat ook niet omdat ze niet thuis is. Jammer…..dan met de rest van de familie proberen contact te krijgen.

Op het moment dat we de laptop opstarten, ontvangen we een oproep via skype van Rik op de telefoon van Jean. Dat is ook toeval! Al snel hebben we contact. Rik informeert of het al gelukt is om met opa en oma te skypen, maar ook dat is niet het geval.Het duurt echter niet lang of Rik heeft ook verbinding met oma en kunnen we met z’n vijven (Rik, Liza, oma, Jean en ik) skypen. Gezellig! Het is of je bij elkaar op de koffie bent. We hebben 2 weken geen contact gehad met oma, dus er wordt flink bijgekletst. Voordat we het weten zijn we een uur verder. Op het moment dat we willen afsluiten, komt ook opa nog even in beeld en kunnen we hem ook nog even spreken.

Het is al wat later als we van de camping vertrekken. Omdat Revelstoke ca. 140 km verderop ligt en we door 2 National Parken (te weten: National Glazier Park en Revelstoke National Park) moeten rijden om bij de plaats Revelstoke te komen, zijn we van plan om bij het visitors centre na te vragen of er campgrounds met wateraansluiting op de route zijn. Als dat het geval is, dan proberen we de afspraak met de monteur te verzetten naar maandag.

Het is vandaag voor het eerst dat het bewolkt is en een beetje regent. Het is buiten dan ook koud en vochtig. Er zijn maar 3 campings op de route waarvan nog maar 1 camping open is en geen wateraansluiting heeft. We zijn dus genoodzaakt om naar Revelstoke te rijden, maar omdat het vandaag toch een beetje regent, hebben we daar geen problemen mee.

Vanaf Lake Louis rijden we al weer in westelijke richting en vandaag passeren we ook weer de tijdslijn. Het is nu voor ons weer 1 uur vroeger, dus hebben we een tijdsverschil van 9 uur met Nederland.Rond 12.00 uur (plaatselijke tijd) rijden we de parkeerplaats op van het “Railway Museum”. Hier hebben we afgesproken met A.J. (de monteur). Op het moment dat we hem bellen, heeft hij even lunchpauze. Dit is geen probleem, we hebben tenslotte alles bij ons en kunnen ook even een boterham eten.

Even later komt A.J. aanrijden. Het is een vriendelijke man, die het probleem snel opgelost heeft. Het is namelijk een vastzittende klep. Volgens A.J. is dit een veel voorkomend probleem, dat meestal veroorzaakt wordt als de camping een hoge waterdruk heeft. Het maakt, volgens hem, ook niets uit of je de kraan wat minder opendraait, want druk is druk. Jean heeft zich natuurlijk alles bekeken wat hij gedaan heeft en, mocht het nog een keer gebeuren, dan kan hij het zelf oplossen.

In Revelstoke zijn 3 campings beschikbaar en de keuze valt op Williamson Lake Campground aan (de naam zegt het al) Lake Williamson. De camping komt Jean meteen bekend voor en hij kijkt even in de onze verhalen van 2013. En ja hoor, in 2013 zijn we ook op deze camping geweest en hebben in de ochtend rond Lake Williamson gelopen en zijn toen een beetje “verdwaald” omdat we dachten dat we een trail volgden wat niet het geval was. En als we even in de verhalen van 2013 verder kijken dan blijkt dat we toen ook op Whispering Spruce Campground and RV (de camping van gisteren) hebben gestaan. Dat is ook toeval!

Ik lig behoorlijk achter met het sorteren van foto’s. Vandaag maar proberen om bij te werken. Het is echter zoveel werk, dat ik (als ik om 23.00 uur afsluit) nog steeds de foto’s niet allemaal bijgewerkt heb, maar ik beloof dat ik mijn best doe om dit zo snel mogelijk af te ronden zodat jullie ook mee kunnen genieten van de mooie natuur.

Conny en Jean

Het is gelukt om een reactie te plaatsen! Schijnbaar hebben we nu goed internet.
Leuk dat jullie allemaal meereizen en reacties achterlaten. Vandaag beginnen we al aan de laatste week. De tijd vliegt voorbij.

Groetjes en tot gauw!